KGA1 is de weg kwijt!

A-junioren zaterdag, A1, 3e klasse 401

14 november 2015 15:00

De geelzwarte combinatie uit Grashoek en Koningslust is duidelijk de weg kwijt. Er worden weliswaar voldoende doelpunten gescoord (gemiddeld 4 per wedstrijd de laatste 3 wedstrijden, maar men incasseert veel teveel tegendoelpunten (20 in de laatse 3 duels)!. Dan wordt het winnen van wedstrijden een lastig verhaal.

Zo ook vandaag in Neer. Binnen 2 minuten lag de bal al in het netje achter Roel. KGA1 kwam snel langszij. Tot 3x toe nam RKSVN de leiding, en even zovele keren kwammen de geelzwarten op gelijke hoogte. Tot de 38e minuut toen KGA1 voor de eerste keer aan de leiding kwam. De wedstrijd leek te kantelen in ons voordeel. Niets was minder waar. Nog voor de rust draaide Neer de stand om in hun voordeel. Rust 5-4.

KGA1 maakte de fout door veel teveel met de bal te gaan lopen op het steeds zwaarder wordende veld. Ook werden basistaken vergeten waardoor de organisatie niet goed stond.

In de 2e helft was het na 4 wissels zoeken naar de gelijkmaker. Er werden ook voldoende kansen geschapen, echter het geluk zat ook niet mee. De bal wou niet meer tussen de palen. Neer lukte dit wel na een uur spelen en bracht de marge weer op 2 doelpunten. Net voor tijd maakte Neer de 7-4, de nekslag voor KGA1.

Mannen we zullen de zaken anders moeten aanpakken anders wordt het een teleurstellend seizoen. Volgende week nieuwe kansen als we weer thuis spelen. Fijn  weekend allemaal.