Eerste punten zijn binnen!

ST Koningslust/Grashoek JO19-1

RKSV Budel A2

...
... (kopbal)

A-junioren zaterdag, A1, 3e klasse 401

26 september 2015 15:00

R. v. Dommelen

Op een zonnige herfstmiddag zijn Koningslust-Grashoek A1 (KGA) en Budel A2 aan de najaarscompetitie begonnen. Het sportpark De Lust lag er uitstekend bij dus de strijd kon beginnen. Na de warming-up werd eerst de teamfoto gemaakt die weer op de kalender terecht komt.

In de 1e helft waren beide teams erg slordig in hun spel. Bij KGA lukte ook niet al te veel. Simpele basisdingen zoals de passing over een paar meter gingen fout. Daardoor hielpen we Budel in de wedstrijd terwijl wij de bovenliggende partij waren. Het duurde dan ook tot 10 minuten voor de rust dat we de leiding namen via Daan die verwoestend uithaalde vanaf rand 16. Ruststand 1-0.

In de rust werden er een paar wissels doorgevoerd en werd er besproken wat we beter moesten doen in de 2e helft. De leiding werd niet teleurgesteld. Meteen na rust verdubbelde Mike de voorsprong na een assist van Chris.

Daarna was er nog maar een partij die de wedstrijd bepaalde : KGA! In 25 minuten werd Budel van het kastje naar de muur gestuurd en werd de voorsprong uitgebouwd naar 7-0. Met name Chris (zonder de rest van het team tekort te doen) had het op zijn heupen in de 2e helft: hij scoorde zelf 2x, en was 3x de aangever bij doelpunten van Mike, Robin en Rik.

Jammer was dat we 2 minuten voor tijd de eretreffer van Budel weggaven door concentratieverlies. Maar dit mag de pret niet drukken. De eerste weddenschap hebben jullie gewonnen van Niels!

Op naar volgende week als we per fiets op bezoek gaan bij het combinateiteam Egchel/Panningen. De wedstrijd wordt gespeeld in Egchel! Fijn weekend nog!